Sześciolatki w szkole

Wcześniejsze rozpoczęcie edukacji to wykorzystanie najlepszego okresu w rozwoju dzieci.

 

Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty, zgodnie z którym we wrześniu 2014 r. obowiązkiem szkolnym objęte zostaną sześciolatki urodzone w pierwszej połowie 2008 r.

Badania dowodzą, że dzieci, które wcześniej rozpoczynają edukację szkolną szybciej się rozwijają, osiągają lepsze wyniki
w nauce od swoich rówieśników, który pozostali w przedszkolu.

Trzeba pamiętać, że dziecko sześcioletnie mające rozpocząć naukę szkolną tak naprawdę nie rozpoczyna procesu uczenia się, ale właśnie je kontynuuje, ponieważ we wcześniejszych etapach rozwoju nauczyło się mowy, zdobyło wiele wiadomości, sprawności, wykształciło pewne nawyki i umiejętności.

Fakt rozpoczęcia nauki w szkole przez sześciolatki, nie spowoduje ograniczenia ich szczęśliwego dzieciństwa, prawa do zabawy, przeżywania radości, ale wzbogaci życie dziecka, dostarczy mu nowych doświadczeń oraz przeżyć. Nadchodzi czas, aby udowodnić, że nowy model edukacji początkowej jest właściwym rozwiązaniem nie tylko na dziś, ale także na przyszłość.

 

 

Wcześniejsza edukacja to lepszy rozwój dziecka.