Obraz przedszkola

      Publiczne Przedszkole w Gręboszowie to placówka publiczna 2- oddziałowa. Uczęszczają do niej dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.

Przedszkole otwarte jest w godzinach od 700 do 1600.

    

  

Obraz przedszkola

 

Przedszkole Publiczne w Gręboszowie istnieje od 1982 r. Jest placówką publiczną prowadzoną przez Gminę Gręboszów. Pod opieką wykwalifikowanej kadry pedagogicznej funkcjonują w nim dwa oddziały skupiające dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat. Naturalne środowisko przedszkola sprzyja bezpośrednim kontaktom i obserwacjom przyrodniczym.

 

Publiczne Przedszkole w Gręboszowie posiada zmodyfikowaną bazę lokalową i systematycznie ją doposaża. Wyposażenie przedszkola jest odpowiednie do realizacji podstawy programowej i przyjętych w przedszkolu programów.

Koncepcja pracy przedszkola ukierunkowana jest na wszechstronny rozwój dziecka zgodny z jego potrzebami. Głównymi założeniami koncepcji są: podmiotowość i dobro dziecka, rozwijanie poczucia własnej wartości dzieci, przygotowanie wychowanków do podjęcia nauki w szkole oraz funkcjonowania w społeczeństwie.

Przedszkole prowadzi działania wspierające wyrównywanie szans edukacyjnych. Bogata oferta zajęć oraz realizacja wielu projektów sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dzieci, ich edukacji i wychowaniu oraz wdrażaniu  do samodzielności.

Przedszkole Publiczne w Gręboszowie realizuje programy i projekty zewnętrzne m.in. "Kubusiowi przyjaciele natury", "Dodaj język polski do ulubionych", "Zdrowy początek", "Akademia Aquafresh".

Charakterystyczną cechą przedszkola jest współpraca z rodzicami i lokalnym środowiskiem.

Rodzice aktywnie uczestniczą w podejmowaniu decyzji dotyczących zarówno działań organizacyjnych jak i realizacji procesu wspomagania i rozwoju dzieci.

Inicjatywy podejmowania przez przedszkole na rzecz środowiska o charakterze społeczno – kulturalnym wpływają na kultywowanie tradycji Powiśla Dąbrowskiego.

Placówka cieszy się bardzo dobrą opinią i uznaniem środowiska.

 

Koncepcja pracy przedszkola ukierunkowana jest na wszechstronny rozwój dzieckazgodny z jego potrzebami. Głównymi założeniami koncepcji są: podmiotowość i dobro dziecka, rozwijanie poczucia własnej wartości dzieci, przygotowanie wychowanków do podjęcia nauki w szkole oraz funkcjonowania w społeczeństwie. Ważne jest również partnerstwo  rodziców i pracowników przedszkola, bezpieczeństwo, dobre samopoczucie dzieci, rozwój ich pasji, talentów i zainteresowań  oraz doskonalenie nauczycieli. Kreatywne zarządzanie placówką zapewnia odpowiednie warunki jej funkcjonowania i rozwoju.                            

 

Przedszkole prowadzi działania wspierające wyrównywanie szans edukacyjnych . Oferta zajęć oraz realizacja wielu projektów sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dzieci, ich edukacji oraz wdrażaniu do samodzielności.                                                                                                                                                       

 

Naszym celem jest zapewnienie kolorowego, ciekawego, szczęśliwego i bezpiecznego dzieciństwa naszym podopiecznym poprzez rzetelną pracę nauczycieli , którzy regularnie wzbogacają swój warsztat pracy i podnoszą swoje kompetencje zawodowe. Wszystkie metody pracy z dzieckiem uwzględniają podstawową formę jego aktywności – zabawę. Do metod tych należą m.in. edukacja matematyczna metodą prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, pedagogika zabawy, Metoda Karla Orffa i Rudolfa Labana , bajkoterapia , relaksacja, drama i metoda projektu.

 

W przedszkolu odbywają się zajęcia plastyczne, taneczne, teatralne oraz język angielski dla wszystkich dzieci. Na uwagę zasługuje realizacja nowatorskich rozwiązań programowych np. programów własnych  ,,Z komputerem na Ty’’, ,,Matematyka z fantazją ’’oraz  programów ogólnopolskich ,,Czyste powietrze wokół nas’’, ,,Kubusiowi przyjaciele natury’’, ,,Mamo, tato wolę wodę ,’’,,Dzieciństwo bez próchnicy’’, ,,Zdrowo jemy zdrowo rośniemy’’, ,,Bezpieczne przedszkole’’, ,,Chronimy dzieci’ ’przy współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje.

 

Publiczne Przedszkole w Gręboszowie zabiega o osiąganie najwyższych standardów dydaktycznych, wychowawczych oraz dba o bezpieczeństwo dzieci i pracowników. Nasze starania zostały nagrodzone w Ogólnopolskim Programie Wiarygodne Przedszkole . Ponadto placówka otrzymała certyfikat ,,Bezpieczne Przedszkole,’,, Zadowolony  konsument  ’’a także przyznano nam certyfikat ,,Lider Bezpiecznej Pracy ’’jako  uhonorowanie działań na rzecz zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa, ochrony zdrowia oraz higienicznych i przyjaznych warunków pracy. W bieżącym roku otrzymaliśmy również certyfikat poufności potwierdzający zachowanie najwyższych standardów ochrony danych osobowych w placówce.

 

Wszyscy pracownicy przedszkola są zaangażowani w tworzenie środowiska wspierającego rozwój dzieci. W oparciu o szeroką diagnozę potrzeb i możliwości wychowanków tworzą i realizują indywidualne programy dla dzieci, systematycznie monitorują nabywanie przez dzieci umiejętności.

 

Charakterystyczną cechą Przedszkola jest współpraca z rodzicami i lokalnym środowiskiem. Rodzice aktywnie uczestniczą w życiu placówki, w podejmowaniu decyzji dotyczących działań organizacyjnych jak i realizacji procesu wspomagania i rozwoju dzieci. Czynnie włączają się w akcję ,,Cała Polska czyta dzieciom, akcje i konkursy organizowane przez przedszkole.

 

Podejmowane przez przedszkole działania skutkują sukcesami dzieci. Absolwenci placówki są samodzielni i potrafią odnaleźć się w środowisku szkolnym.

 

W przedszkolu wiele podejmowanych działań i inicjatyw stało się już tradycją. Wśród najważniejszych należy wymienić:

 

- organizowanie spotkań o charakterze rodzinnym (Dzień Rodziny, Dzień Babci i Dziadka, spotkania wigilijne, Pasowanie na przedszkolaka, pożegnanie przedszkola i in.)

 

-obchody Dnia Ziemi, Dnia Pluszowego Misia, Dnia Drzewa, Sprzątania Świata, Dnia Ochrony  Środowiska jako Dni Aktywności całego przedszkola,

 

-uczestnictwo w akcjach społecznych i charytatywnych  – zbiórka baterii, zbiórka nakrętek, Góra Grosza,

 

-coroczny udział w konkursach proponowanych przez środowisko lokalne oraz inne przedszkola (konkursy plastyczne i recytatorskie),

 

-udział przedszkola, pracowników biblioteki , rodziców, znajomych w kampanii Cała Polska Czyta Dzieciom,

 

-udział w warsztatach z okazji Światowego Dnia Książki,

 

-spotkania artystyczne ,teatralne przy współpracy z teatrem EZIS z Tarnowa,

 

-wręczanie i wysyłanie podziękowań, życzeń świątecznych naszym partnerom, aktywnym rodzicom oraz odznak Przyjaciel Przedszkola,

 

-organizowanie zajęć z udzielania pierwszej pomocy.

 

Przedszkole ma wypracowane swoje tradycje związane ze współpracą ze środowiskiem lokalnym , instytucjami oświatowymi i społecznymi. Aktywnie włącza się w działania ekologiczne , profilaktyczne, akcje, projekty i inne wynikające z potrzeb dzieci i środowiska.

 

               Osiągnięcia i sukcesy naszych dzieci to wizytówka i duma przedszkola, to efekt wspólnej pracy całej Rady Pedagogicznej, rodziców i przyjaciół przedszkola.

 

 

 

Pracownicy przedszkola dostrzegają znaczenie edukacji przedszkolnej i jej efektywności dla indywidualnego rozwoju dziecka. Wszyscy starają się, aby wychowankowie byli szczęśliwi, uśmiechnięci i rodzice zadowoleni, a to przecież najlepszy dowód uznania i motywacji do jeszcze lepszej pracy.

 

Nasze przedszkole jest placówką bliską  dziecku, jego rodzinie i środowisku. Panuje w nim życzliwa i przyjemna atmosfera. Nauczyciele i personel administracyjno – obsługowy stanowią dobry zespół współodpowiedzialny za przedszkole i za to co się w nim dzieje.

 

Atutem przedszkola jest jego rodzinny charakter.